زمان مطالعه : 2 دقیقه

اگر منابع مرتبط با آمادگی ازدواج را مطالعه کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که متخصصان بارها و بارها بر لزوم داشتن ارتباط با همسر تأکید کرده‌اند. اما با وجود این همه توجه به مسئله ارتباط، یک چیز همچنان از قلم افتاده است: داشتن ارتباط فقط به معنی صحبت کردن نیست، بلکه به معنای داشتن پیوند به شیوه‌ای خاص است. اکثر زوج‌ها تا پیش از ازدواج خیلی خوب با هم ارتباط برقرار می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که میزان ارتباط زوج‌ها پیش از ازدواج معمولاً حدود سه ساعت در روز است؛ در مقابل، چند سال بعد از ازدواج، همان افراد به طور متوسط فقط پنج دقیقه در روز با هم ارتباط دارند.

چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ ممکن است دلایل آن از زوجی به زوج دیگر متفاوت باشد، اما مهم‌ترین عامل این است که بعد از ازدواج، داشتن ارتباط به‌تدریج اهمیت خود را از دست می‌دهد.

سه عامل کلیدی برای داشتن پیوندی محکم

اساس یک ارتباط موفق اول از همه در نگاه کردن به «آینه» است. شما به عنوان یک همسر چه ویژگی‌هایی دارید؟ همسرتان چطور شما را می‌بیند؟ باید تصویری که شریک‌تان از شما در ذهنش دارد را درک کنید. وقتی در ایجاد پیوند با شریک‌تان مشکل دارید، آگاهی از این تصویر به شما کمک خواهد داشت.

زمانی که با دقت به تصویر خود نگاه می‌کنید، سه ویژگی کلیدی وجود دارد که باید بیشتر از همه به آنها توجه کنید:

1. شفقت

شفقت یا دلسوزی به معنی پذیرش افکار، احساسات، و اعمال دیگران است. یک فرد دلسوز دیگران را همان طور که هستند می‌پذیرد. چنین فردی سعی نمی‌کند که دیگری را به فردی تبدیل کند که خودش می‌خواهد.

پس باید تفاوت‌های همسرتان را بپذیرید چون این تفاوت‌ها وجود دارند. شما متفاوت آفریده شده‌اید تا بتوانید یکدیگر را به چالش بکشید و رشد کنید.

2. اصالت

در گفتار خود اصالت داشته باشید. حرف‌هایی که می‌زنید و همین طور شیوه بیان آنها بسیار مهم است. باید در طول زمان به همسرتان نشان بدهید که شخصی صادق و قابل اعتماد هستید.

ازداوج زمان یادگیری و رشد فردی است اما کاملاً طبیعی است که در طول این مسیر در برقراری ارتباط با همسرتان به مشکل بربخورید. اگر چنین اتفاقی افتاد، در پذیرش رفتارهای اشتباه خود درنگ نکرده و از آنها درس بگیرید. اساس ایجاد یک شخصیت حقیقی و اصیل همین است.

3. همدلی

همدلی یعنی این که خواسته‌های خودخواهانه خود را کنار گذاشته و خواسته‌های دیگری را در اولویت قرار دهیم.

آخرین باری که سعی کردید خود را جای همسرتان قرار دهید، چه زمانی بود؟ فرصت‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. در موقعیت‌های مختلف، این دو سؤال را از خودتان بپرسید: «همسرم چه طرز فکری دارد؟ و از این نظر، چه تفاوتی با من دارد؟» اگر همسرتان بداند که برای شناخت بهتر او تلاش می‌کنید، بهتر می‌توانید با او پیوند برقرار کنید.

داشتن شفقت، اصالت، و همدلی در کنار هم سه عامل اساسی است که بر دیدگاه همسرتان نسبت به شما تأثیر زیادی می‌گذارد. فارق از این که رابطه شما اکنون در چه وضعیتی قرار دارد، به تصویری که از خود ایجاد کرده‌اید، نگاه کنید. از خودتان این سؤال‌ها را بپرسید: همسرتان چه تصوری از شما دارد؟ چطور گفته‌ها و کارهای شما را تفسیر می‌کند؟ و چه چیزی در شخصیت شما نیاز به تغییر دارد؟

بدون شرح

پاسخ دهید

Your email address will not be published. فیلدهای الزامی * علامت گذاری شده اند