بعد از طلاق و چگونه بعد از طلاق به زندگی خود به تنهایی ادامه دهیم

زمان مطالعه : 4 دقیقه

چگونه بعد از طلاق به زندگی ادامه دهیم

طلاق روی دیگر ازدواج است  و شاید بتوان آن را لبه تیز شمشیری دانست که شما آن را اشتباها به سمت خود گرفته اید. حتی کسانی که جدایی را تجربه نکرده اند هم، به خوبی می توانند درک کنند که  تغییرات بعد از طلاق خیلی بزرگ است و در بیشتر موارد خیلی هم آزاردهنده اند اما این به آن معنی نیست که  به سادگی تسلیم شوید. به عنوان شخصی که از همسرش جدا شده ،باید یاد بگیرید که دوباره زندگی را از نو شروع کنید. برای این تصمیم،  مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که از این مرحله بگذرید و  یک قدم دیگر به سمت جلو بردارید و از فکر و خیال در مورد گذشته دست بردارید. انجام کارهای زیر در این تصمیم به شما خواهد کرد.

مستقل فکر کنید تا بعد از طلاق راحت باشید

این را به یاد داشته باشید که شما دیگر نیمه شخص دیگری نیستید و زندگی برای شما که حالا تنها هستید متفاوت خواهد بود. در این شرایط انجام کارهایی که درگذشته شما و همسرتان به صورت مشترک انجامشان می دادید، حال برایتان خیلی آسان نیست اما باید یاد بگیرید و تمرین کنید که خودتان به تنهایی فکر کنید و تصمیم بگیرید  و درقدم اول این تغییر بزرگ را در زندگی تان بپذیرید که شما تنها هستید و باید  در ادامه  زندگی مسئولیت تصمیم ها و کارهایتان را به تنهایی بر عهده بگیرید. فکرها و تصمیم های مشترکی که در گذشته به اتفاق همسرتان می گرفتید برای همان دوره است و حال شما باید مجزا فکر کردن و البته مهمتر از آن به تنهایی زندگی کردن را تمرین کنید چون در غیر این صورت نمی توانید با مسائل اطراف خود کنار بیایید و زندگی تان را اداره کنید.

تنها بودن بعد از طلاق خیلی هم بد نیست

بیشتر زنهایی که از همسرشان جدا می شوند وقتی خود را با زنهایی دیگر که هنوز در یک رابطه زناشویی هستند، مقایسه می کنند احساس شکست بزرگی را حس می کنند و تصور می کنند که  زنانگی فقط در داشتن همسر است. اما اینکه شما از یک رابطه ناموفق دست برداشته اید نشانه ضعف شما نیست. شما زن قوی هستید که توانسته اید به یک رابطه بیهوده خاتمه دهید. مردان و زنان زیادی مانند شما هستند که در زندگی به خاطر دلایلی قوی از همسرانشان جدا شده اند اما هرگز احساس شکست و ناتوانی نکرده اند. به خود بقبولانید که شما بهترین تصمیم را گرفته اید.

به عقب بر نگردید تا بعد از طلاق راحت باشید

اصلا مهم نیست که تا چه اندازه از همسرتان عصبانی هستید و یا اینکه او به شما خیانت کرده باز هم دلیل قانع کننده ای نیست که  به خاطر آن گذشته را مرور کنید. حققیت این است که شما بر روی یک ارتباط، انرژی و احساسات زیادی سرمایه گذاری کردید و به نتیجه نرسید اما حالا با یادآوری آن خاطرات تلخ تنها خودتان را آزار می دهید و مهمتر از همه باعث می شود که همچنان درگذشته باقی بمانید و قدمی به جلو برندارید.  از دلخوری و کینه ا ی که به وجود آمده پله ای برای بالا رفتن به مرحله ای جدید تر بسازید. این را قبول داریم که خشم شما باید تخلیه شود اما فرورفتن در خاطرات گذشته  به هیچ وجه راه درستی برای این کار نیست. ناراحتی تان را با دوستی نزدیک و یا بستگان و خانواده تان در میان بگذارید و تنها نمانید.

قبول کنید که رابطه تان تمام شده است تازندگی آرامی را بعد از طلاق تجربه کنید

بعضی از مردان و زنان بعد از جدایی به بهانه های مختلف و غیر ضروری با همسر سابق خود قرار ملاقات می گذارند. اگر شما هم از این دسته هستید و برای یک موضوع حاشیه ای و کوچک به دیدن همسر سابقتان می روید باید بدانید که با این کار جدایی را برای خودتان و البته همسرتان سخت تر می کنید. سعی کنید که وقتی در کنار همسر سابقتان هستید فاصله تان را حفظ کنید و کمتر به او نزدیک شوید و تنها زمانی او را ببینید که واقعا کاری ضروری برای شما پیش آمده باشد. در هنگام ملاقات مودب باشید و محترمانه با او برخورد کنید و فراموش نکنید که شما دیگر یک زندگی جداگانه دارید. هرچقدر زودتر این موضوع را بپذیرید راحت تر به شادی می رسید.

خودتان را بعد از طلاق مقصر ندانید

ممکن است علت جدایی خود شما باشید و به خاطر اشتباهی بزرگ باعث پایان گرفتن ارتباطتان شده اید اما اگر  قرار باشد هر روز بابت این موضوع عذاب وجدان داشته باشید و ذهنتان را مشغول آن کنید به  رنج و دردتان اضافه کرده اید. مطمئنا قبل از طلاق بارها  از همسرتان به خاطر اشتباهتان عذرخواهی کرده اید اما تاثیری نداشت و جدایی تنها راه حل پیشنهادی او بود اما با این حال بهتر است دست از سرزنش خود بردارید و خودتان را ببخشید و در عوض سعی کنید که از اشتباهات خود درس بگیرید.

دوباره خود را بعد از طلاق پیدا کنید

اگر شما کسی بودید که در طول زندگی مشترک، تنها به همسرتان و نیازهای او فکر کردید و خودتان را نادیده گرفتید، جدایی فرصت خوبی است که خود را پیدا کنید و کمی به خودتان برسید. آیا در گذشته کسی بودید که همه وجودتان را فدای همسرتان کردید؟ اگر اینطور است حالا بهترین موقع برای این است که برای خودتان زندگی کنید. کارهایی که باعث خوشحالی تان می شود را انجام دهید و یک تغییر در خود به وجود بیاورید مثلا مدل موهایتان را تغییر دهید، یک دست مبلمان جدید بخرید، در یک کلاس آموزشی ثبت نام کنید.به عبارت ساده؛ هرکاری که دوست دارید و شادتان می کند را انجام دهید.

بعد از طلاق دست از شکایت کردن بردارید

بعد از جدایی بیشتر زنها نمی توانند مانند گذشته با دوستان متاهل خود ارتباط برقرار کنند و دیگر حرف مشترکی برای گفتن با آنها ندارند. حتی ممکن است تعدادی از این رابطه ها دیگر شانسی برای ادامه دادن نداشته باشد .اما شاید دوستان شما حق داشته باشند چون هیچ کس دلش نمی خواهد به پای صحبت کسی که تنها از مشکلات  و خاطره های تلخ باقی مانده از یک طلاق صحبت می کند، بنشیند. برای اینکه بتوانید با دوستان خود ارتباط داشته باشید مثبت اندیشی را یاد بگیرید و سعی کنید همیشه لبخند بزنید چون  هیچ کس یک چهره خوشحال و شاد را فراموش نخواهدکرد.

بدون شرح

پاسخ دهید

Your email address will not be published. فیلدهای الزامی * علامت گذاری شده اند